Comencem la 3a avaluació amb un canvi de tipus d'activitat. Al llarg de la 1a i de la 2a avaluació hem treballat l'expressió oral amb les exposicions orals individuals i per grups amb molt bons treballs. Ara, en l'última avaluació, començarem amb un taller de poesia i així es treballarà la part escrita.
La lectura de la 2a avaluació ha estat la poesia. Primerament s'explicaren i es treballaren tots els aspectes teòrics necessaris per a entendre un poema: rima, mètrica, figures retòriques, etc. I, a continuació, es comentaren diversos poemes de MARC GRANELL del seu llibre L'ILLA AMB LLUNES. Veient com de bé ho han aprés i amb quina il·lusió, ens hem decidit per començar l'última avaluació treballant en un TALLER DE POESIA.
Alguns dels objectius que pretenem assolir fent aquest taller són:
1.
Reconèixer els trets específics del poema a nivell oral i escrit per diferenciar-los d’altres tipus de text .
2.
Conèixer els elements de la poesia: versos, estrofes, rima (consonant i assonant) i mètrica.
3. Analitzar l’estructura d’un poema
4. Memoritzar i recitar poemes.
5. Conèixer diferents
tècniques per treballar
la poesia.
6. Produir poemes
seguint una estructura donada.
7. Reconèixer i produir de forma lúdica alguns tipus de poema: cal·ligrames, redolins i acròstics, entre d'altres.
Ací els veiem treballant ja en el taller.
I els resultats de la primera sessió, que no estan gens malament tot i ser els primers (han pogut quadrar rima i mètrica) ací els tenim:
Per acabar, Júlia ens mostra el resultat de la seua inspiració amb la tasca "REINVENTEM POEMES PER SUBSTITUCIÓ"
QUÈ CAL?
Per fer felicitat
ens calen sentiments.
Per fer sentiments
ens cal recordar.
Per a recordar
ens cal imaginar.
Per a imaginar
ens cal esforç.
Per fer felicitat
ens cal esforç.
I Vera, amb el mateix recurs de "REINVENTEM POEMES PER SUBSTITUCIÓ",
ens mostra el seu resultat:
QUÈ CAL?
Per fer plorar
ens cal un mal moment.
Per fer un mal moment
ens cal una mala persona.
Per fer una mala persona
ens cal una mala situació.
Per fer una mala situació
ens cal un mal ambient.
Per fer un mal ambient
ens calen males accions.
Per fer plorar
ens calen males accions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada