divendres, 26 de març del 2021

TALLER DE POESIA PER A LA 3a AVALUACIÓ. 26/03/2021

 Comencem la 3a avaluació amb un canvi de tipus d'activitat. Al llarg de la 1a i de la 2a avaluació  hem treballat l'expressió oral amb les exposicions orals individuals i per grups amb molt bons treballs. Ara, en l'última avaluació, començarem amb un taller de poesia i així es treballarà la part escrita.

La lectura de la 2a avaluació ha estat la poesia. Primerament s'explicaren i es treballaren tots els aspectes teòrics necessaris per a entendre un poema: rima, mètrica, figures retòriques, etc. I, a continuació, es comentaren diversos poemes de MARC GRANELL  del seu llibre L'ILLA AMB LLUNES.  Veient com de bé ho han aprés i amb quina il·lusió, ens hem decidit  per començar  l'última avaluació treballant en un TALLER DE POESIA.

Alguns dels objectius que pretenem assolir fent aquest taller són:

1.     Reconèixer els trets específics del poema a nivell oral i escrit per                            diferenciar-los  d’altres tipus de text .

2.     Conèixer els elements de la poesia: versos, estrofes, rima    (consonant i     assonant) i mètrica.

3.     Analitzar l’estructura d’un poema

4.     Memoritzar i recitar poemes.

5.     Conèixer diferents tècniques per treballar la poesia.

6.     Produir poemes seguint una estructura donada.

7.     Reconèixer    i    produir    de    forma    lúdica    alguns    tipus de       poema:  cal·ligrames, redolins i acròstics, entre d'altres.




Ací els veiem treballant ja en el taller.










I els resultats de la primera sessió, que no estan gens malament tot i ser els primers (han pogut quadrar rima i mètrica) ací els tenim:



  


Per acabar, Júlia ens mostra el resultat de la seua inspiració amb la tasca  "REINVENTEM POEMES PER SUBSTITUCIÓ"


QUÈ CAL?

Per fer felicitat

ens calen sentiments.

Per fer sentiments

ens cal recordar.

Per a recordar

ens cal imaginar.

Per a imaginar

ens cal esforç.

Per fer felicitat

ens cal esforç.


I Vera, amb el mateix recurs de "REINVENTEM POEMES PER SUBSTITUCIÓ",

ens mostra el seu resultat:


QUÈ CAL?

Per fer plorar

ens cal un mal moment.

Per fer un mal moment

ens cal una mala persona.

Per fer una mala persona

ens cal una mala situació.

Per fer una mala situació

ens cal un mal ambient.

Per fer un mal ambient

ens calen males accions.

Per fer plorar

ens calen males accions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

TREBALL FINAL RESULTAT DEL TALLER. EXPOSICIÓ DELS POEMES ELABORATS

 Queden 3 dies de curs. És hora de mirar enrere i veure tot el que hem fet. I la veritat és que ha estat un curs molt profitós. Hem aprés a ...